Tuesday 28 January 2014

CoQ Health

 CoQ Health  

COQHealth...hebat namanya sehebat kesannya pada tubuh kita...hehe...nama disebalik COQHealth ialah Coenzim Q10 atau CoQ10 iaitu bahan yang ditemui dalam semua sel-sel badan. 

Semakin meningkat usia, CoQ10 semakin kurang dihasilkan dan kajian menunjukkan bahawa memakan CoQ10 tambahan mempunyai manfaat kesihatan, termasuk meningkatkan kesuburan lelaki dan wanita.




 Untuk KESUBURAN WANITA:

Faktor yang boleh menjadi pergantungan utama telur wanita pada CoQ10 ialah untuk tenaga. Proses pengeluaran telur, ovulasi dan perkembangan embrio di kalangan wanita mengambil sejumlah tenaga dan memerlukan CoQ10 yang merupakan sumber utama tenaga untuk penguncupan otot dan pengeluaran protein. Semakin meningkat usia, badan menghasilkan kurang CoQ10 sekali gus menjejaskan kesuburan kita.

Teori ini disokong oleh penemuan positif dalam penyelidikan di Kanada pada tahun 2009 yang telah menunjukkan subjek kumpulan ujian diberikan suplemen CoQ10 menghasilkan lebih banyak dan lebih baik telur yang berkualiti, mencatatkan kadar kehamilan yang tinggi dan kelahiran anak-anak yang lebih ramai daripada orang-orang yang tidak menerima CoQ10.

 Untuk KESUBURAN LELAKI:

Kesuburan lelaki juga dipengaruhi oleh tenaga yang menurun akibat protein membentuk sebahagian besar sel-sel sperma dan bergantung kepada CoQ10. Kajian menunjukkan bahawa punca utama kemandulan lelaki termasuk jumlah sperma yang rendah dan kualiti sperma yang kurang. Mempunyai ciri-ciri antioksidan yang kuat untuk menangani masalah-masalah ini menjadikan CoQ10 bermanfaat untuk kesuburan.

Fungsi antioksidan adalah melindungi telur dan sel sperma daripada kerosakan oksidatif yang membawa kepada kematian sel. CoQ10 dapat meningkatkan kedua-dua air mani dan sel sperma dan meningkatkan pergerakan sperma.

Nak cuba??
:: 019-4004083 AIN :: Sedia Membantu.... 

No comments:

Post a Comment