Wednesday 19 February 2014

Lecithin

♥ Lecithin ♥

* Untuk kurangkan berat badan (pecahkan lemak/kolestrol)
* Untuk warga emas (sakit-sakit warga emas)
* Kencing manis, darah tinggi, jantung (lancarkan peredaran darah di pembuluh darah)
* Lubang payudara tersumbat/clog duct (susu tidak keluar/membengkak), bantu masalah lupa (terutama selepas bersalin)
Fuhh!!!! Lecithin ni adalah salah satu HOT PRODUCT shaklee tau... order-order je mesti habis... Lecithin ni sangat popular...especially kaum ibu yang ingin kurus. Tapi bukan hanya kaum ibu je tau...Kaum lelaki pun boleh ambil untuk kurus & untuk pelbagai fungsi-fungsi lain.

Apa itu lecithin??? 

Lecithin ini adalah "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat dengan lemak. Dalam perkataan ringkasnya, ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah. Dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane. Kenapa boleh jadi macam tue? Kerana lecitihin ini sendiri adalah lemak tetapi lemak yang baik tau.


Lecithin ini tidak boleh dihasilkan oleh badan kita tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan kita. Sumber lecithin boleh diperolehi melalui kuning telur, jagung, kacang soya dll. Yang istimewanya lecithin shaklee ini ianya berasaskan kacang soya. 
" Soybean Lecithin is the richest cholesterol-free source of lecithin."


13 kelebihan Lecithin yang Perlu Anda Tahu...

1. Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolestrol,triglycerides dan lemak2 yg lain. Sebab itulah ia dapat membantu mencegah penyakit seperti high blood pressure, stroke, heart disease, arteri yg mengeras. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan up to 6000-7000mg sehari jika seseorang yang berhadapan dengan masalah kesihatan yg sebegini. 

2. Lecithin bertindak mengemulsikan lemak (maksudnya ia membantu memecahkan lemak). Sebab itulah Lecithin disukai mereka yang nak kurus. Tahukah anda? Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecithin4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.

3. Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat2 penting dari saluran darah ke dalam sel2 bdn .Tanpa Lecithin yang mencukupi, membran sel akan mudah mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan. Banyak faktor seperti bahan2 kimia dari persekitaran yg tercemar, bahan2 metal, dadah, food additives, pesticides, etc. Semuanya boleh menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2. Jadi dengan cara menambahkan pengambilan Lecithin adalah jalan yang terbaik.

4. Lecithin membantu mengurangkan atau mecegah penyakit berkaitan hati.

5. Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya fungsi saraf akan menjadi kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil Lecithin.

6. Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membaluti sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus,germs,bakteria.Disamping itu, struktur Lecithin itu sendiri dapat melindungi sel dari teroksida.

7. Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, di mana ia penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer's disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan.

8. Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter dimana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia.

9. Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg ada alergi,hay fever,asma,bronkitis dan emphysema.

10. Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi sendi2 dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman.

11. Lecithin adalah zat utk kecantikan. Ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat & cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.

12. Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Ini kerana ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah gejala2 menopause.

13. Lecithin bersama unsur2 lain digunakan utk membuat BILE.. BILE ni fungsinya adalah untuk mencairkan lemak dan pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dalam badan.

Untuk yang berminat atau ada sebarang pertanyaan bg mendapatkan produk shaklee ini anda boleh hubungi saya melalui:

Facebook : https://www.facebook.com/niniey.nurain
Email: ain_mohamad89@yahoo.com
Blog: http://asecretbeauty.blogspot.com/ 
Sms / call/ whatsapp: +6019 - 400 4083
Pages Facebook: https://www.facebook.com/pages/Shaklee-The-Best/167709916763744

No comments:

Post a Comment